søndag 6. mars 2016

"I will never be a star"

Denne uka har jeg hatt besøk av fem stykk fra Ole vig videregående i Trøndelag. De har vært her for å filme Erasmus+ opplegget jeg er med på. De skal lage en kortfilm fra ulike land og yrker. Det blir ca. 4min fra Tyskland der omtrent 2min blir fra yrket mitt. De filmet meg i produksjon, litt ute i kafeen og på fritiden. De intervjuet og filmet Ole, Joakim og meg litt sammen også. De prøver å få gjort filmen ferdig til sommeren, men har en frist på seg ut året. Det var veldig spennende å være med, men har funnet ut at jeg ikke liker meg så godt foran kameraet. Slenger med et bilde før intervjuet startet.

På jobb denne uka har jeg laget bienenstich som er en kake med mandler og en tykk fløtekrem. Jeg har forberedt "obstkuchen"(fruktkake) der jeg smurte på syltetøy og vaniljekrem. Når de filmet laget jeg mozarttorte, frankfurter kranz. Jeg har også laget mange av de andre kakene som vi lager hver uke. Så en normal uke på jobb, bortsett fra den ene dagen de var å filma.

Utstilling laget av deig. 
På fredag savnet jeg norsk bakst så jeg laget kanelsnurrer når jeg kom hjem fra jobb.
På lørdag var jeg å besøkte byen Sèlestat i Frankrike. En liten søt by rett over grensa. Jeg var der med Susanne som jeg bor hos. Vi var innom et museum med masse gammelt bake utstyr. Vi så en liten film om mel produksjonen, helt fra de sådde til de pakket ferdig mel. Det ble tatt masse prøver hvor de kunne se alt fra fuktighet til næringsstoffer i melet. Det var ganske interresant til tross for at den var på fransk og jeg ikke forstod hva de sa. Susanne var så snill at hun oversatte en del for meg.
Når vi gikk rundt i gaten etterpå spiste vi britzel og croissant.
Og jeg er jo fortsatt turist og måtte ta bilde av et spor jeg fant i asfalten. Tror det viste veien til et museum.

Vi kjørte også så vidt på autobahn som var en opplevelse i seg selv. Er ikke så ofte du kan kjøre så fort du vil.


I uka som kommer har jeg ingen planer enda, men det blir nok nok å gjøre uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar