mandag 21. mars 2016

Ny uke med nye opplevelser!

Nå har det vært strålende sol og pluss grader i flere dager her. Tyder på at det begynner å bli vår. Sola skinner, gresset er grønt og fuglene kvitrer. Jobb uka har gått som vanlig med produksjon av både store og små kaker. Begynner å skjønne en god del av hva de sier og hva som står på dagsplanen. Vi har laget et produkt jeg ikke har sett før denne uka og det er "Osterlamm" eller påskelam på norsk. Her kan dere se bilde av det  (fra google).  
På onsdag var jeg i svømmehallen og svømte en time. Godt å kunne svømme av og til. Liker den måten å trene på. Bruker hele kroppen uten å tenke på at du trener fordi jeg synes det er så morsomt.  På fredag fikk jeg være med å se på Julian ha parkour trening. Jeg fikk lov å stå å sikre litt når de tok backflip opp etter veggen. Var spennende å få være med på det. 
Så var det kommet til lørdag da. Silke ba guttene og meg med til Strasbourg. 
Strasbourg er en mellomstor by i Frankrike. Vi tok toget tidlig på morgenen for å få mest mulig ut av dagen. Vi gikk å så på elva, gikk opp på toppen av en stor katedral, Shoppa og gikk gjennom et marked. (2. hand) Notre-DamKatedralen dere ser på bildet  ble mest sannsynlig bygd i tre og brant i 1002, men ble bygd opp igjen i 1180. Den er nå bygget i stein og var mellom 1647 og 1874 verdens høyeste byggverk. Vi gikk opp på toppen og hadde utsikt over hele byen. 
Det var båter som gikk på kanalen rundt byen. Vi tok den ikke, men vi så den kjørte gjennom noen sluser.  Ganske spennende å se at båten kunne kjøre opp ved hjelp av en port som lukket seg og så vannet fylle seg opp, akkurat som i en demning. På markedet var det mye spennende. Det var veldig mye som var veldig gammelt og noe som var nyere. Foran ostene måtte vi jo selvfølgelig ta en "Cheese selfie" 
Når vi skulle shoppe var vi innom "Galleri Lafayette". Det er et kjøpesenter der de har samlet "alle" de dyreste mest kjente merkene som Chanel Dior, Lacoste, Calvin Klein og mye mer. Det var en super dag, men dessverre litt kaldt på grunn av overskyet vær, men jeg er jo norsk og kan derfor bruke sitatet "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær" men jeg kunne jo selvfølgelig ønske det var litt sol jeg også da.  

På fredag morgen reiser jeg og Ole en tur til München. Fint å få med seg mest mulig når man først har sjansen. Ellers tror jeg uka blir ganske normal. 
Snart siste innspurt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar