mandag 22. februar 2016

Tiden flyr fort, snart to måneder!

Nå sitter jeg ute i sola å skriver. Sola skinner, skyfri himmel og grønt gress. Her har blomstrene begynt å blomstre og trekkfuglene har begynt å synge. Nede i byen er det vår, men drar du ti minutter opp i fjellene er det masse snø. Jeg har denne uka gått på ski i Schwartswald. Fint vær, nydelig føre og masse snø som i Norge. Jeg var å gikk på ski med Silke. Hu sa hun tok meg med for at jeg ikke skulle få hjemlengsel. Det var en god følelse å kunne stå på ski igjen, i en natur som ligna på den norske. 

Arbeidsoppgaven denne uka har vært like forrige uke, men jeg fikk prøve å lage bletterteigbritzeln og mandelhörnchen. De blir glasert med varm aprikosmarmelade og dyppet i sjokolade (mandelhönchen) eller rullet i mandler (bletterteigbritzeln). Jeg begynner å huske litt mer hvordan kakene fylles og får oftere beskjed om å lage kakene selv. Er det noe jeg lurer på får jeg jo selvsagt hjelp til det.  


På lørdag dro jeg og Ole Peder til Basel. (Sveits). Det ligger ikke langt unna Freiburg. Vi satt en time på lokaltoget for å komme dit. Tar du langdistansetoget tar det en liten halvtime, men siden vi har regiokarte kjører vi gratis til Basel. Det raske toget må man ha egen billett. Det er en stor by med masse store bygninger. 
Mitt inntrykk av byen var egentlig ikke så godt. Jeg synes det ble så store høye bygninger at det nesten ble litt rotete. Vi Gikk rundt i byen, shoppet litt, tok litt bilder og spiste litt mat. Vi besøkte Münster katedralen som ligna litt på den som er her i Freiburg. Det var masse fine  glassmalerier og her er et av de jeg likte best. Jeg fant også en bygning med masse paraplyer jeg bare måtte ta bilde av. 


Den kommende uka kommer til å være full av gjøremål. I morgen kommer Trude (sjefen min) og Pål fra internationalt servicekontor på besøk. De skal være her til Torsdag for å se hvordan vi har det her nede. Når de drar igjen på torsdag kommer Bjørnar på besøk. Jeg gleder meg masse til uka og er sikker på at den kommer til å bli super.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar