mandag 15. februar 2016

Nok en spennende uke!

Denne uka har vært full av planer. Når jeg var ferdig på jobb på mandag dro jeg til språkskolen for å møte noen venner. Vi sminket hverandre før vi gikk ut i gata for å se på karneval. Det var en stor parade i Freiburg. Enda større enn den som var i Kirchzarten dagen før. Masse konfetti og godteri som ble kastet rundt i gatene. Masse mennesker som sto å så på. Det jeg ble mest overrasket over er at det er lov til å drikke i offentligheten. Dette er veldig uvant og det kan være litt skummelt av og til. De som spilte i korps gikk rundt å trilla blant annet trommesettet sitt, synes dette var litt morsomt. Masse liv i gatene, og en utrolig morsom opplevelse. Når det var så stort og så mye liv her i Tyskland, lurer jeg litt på hvordan det er i Brasil.

Jeg trives fortsatt godt på jobben. Masse spennende oppgaver og herlige arbeidskollegaer. Jeg blir virkelig tatt godt vare på. Jeg får ofte spørsmål som "Alles gut?"eller "Alles okei?" (alt bra?,  alt ok? ) Gleder meg til å dra på jobb hver dag og det er et godt tegn. Det er jeg sikker på.
Denne uka prøvde vi ut en annen måte å pynte Sachertortene på. Den ble pyntet med skilt istedenfor at vi skrev på kaka. Nå begynner jeg også å få bra til å Glasere kakene med sjokolade. Jeg begynner også å vende meg til de nye teknikkene som vi bruker.

På torsdag kom Live på besøk. Vi dro hjem til Kirchzarten, der jeg viste henne litt rundt før vi handla og laget en god middag. Dagen etter møtte Live meg på jobb slik at hun fikk hilse på og se hvor jeg jobber. Det var fint vær, så vi valgte å gå fra Oberried til stasjonen. Så dro vi på "shopping".
Også måtte vi jo selfølgelig ha den obligatoriske flettetiden :P
Vi brukte nesten hele dagen i byen før vi møtte Joakim og Ole på en restaurant. Vi spiste god mat og pratet masse før vi dro hjem.


Planene på lørdag var egentlig å dra til "Schauensland". Det var dessverre tåkete og regn denne dagen så vi endte med å bli med guttene på "Auto mobil messe". Det var egentlig mer spennende enn jeg trodde på tross av at jeg ikke er altfor interessert i biler.





Når vi hadde gått igjennom messa dro Live og jeg til IKEA. Der jeg kjøpte meg litt til å pynte opp på rommet mitt. Kjøpte blant annet en orkidee (blomst). Den hadde så fin farge også var den på tilbud. Jeg kommer jo fra en familie som er glad i blomster, så nå kjente jeg at jeg savna å ha blomst på rommet. "Hihi".








Helga har hvertfall vært helt super! Og når man trives så godt og har det så bra kan man ikke ønske seg mer. Gleder meg til fortsettelsen her i Freiburg!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar