lørdag 16. januar 2016

Tiden flyr i godt lag!

Da var plutselig to uker i Freiburg over. Hadde aldri trodd tiden skulle gå så fort på skolen. Jeg lærer masse nytt for hver dag som går. Tiden går for det meste til å gjøre seg kjent, studere, repeter, lekser og sosialt samvær. I tillegg må man jo ha middag. resten av den lille tiden som er igjen må man jo prøve å få seg noen timer på øyet :P

Ettersom jeg har vært her nå i to uker begynner tysken å bli lettere å forstå. Alt er ikke så ukjent lenger. Med masse folk rundt meg hele tiden får jeg inn mye tysk i løpet av en dag. Noen ting setter seg, mens andre ting bare forsvinner :P Lærerne på skolen er flinke. Vi repeterer masse og går igjennom flere ganger slik at alle forstår. Jeg er veldig fornøyd med klassen min, der aller er på omtrent samme alder ( mer eller mindre) og så godt som på samme nivå. Det er veldig spennende å bli kjent med folk fra ulike deler i verden. (Tunisia, Canada, Brazil, Peru, Sveits, Israel og Norge)

I dag gikk turen til "Mulhouse" i Frankrike. (Reiste med noen fra språkskolen) Det tok en times tid med tog fra Freiburg. Når vi ankom  Mulhouse tok vi trikken inn i byen. Der kjøpte vi oss litt å spise og drikke før vi delte oss i to grupper. Jeg gikk sammen med to jenter fra Sveits. Vi gikk rundt å så i forskjellige butikker, før vi gikk å så oss litt rundt i byen. Det var en stor protestantisk kirke midt i Byen. Foran kirka lå det et museum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar