søndag 24. januar 2016

Jobbstart i morgen!!!!

Tre uker har gått i et ukjent land. Skolen er ferdig og jobbstart står for tur. 
Kommer til å savne skolen og alt det morsomme vi gjorde sammen. Når oppsummerings-testen ble bestått med toppkarakter og nesten full pott av poeng kan jeg starte jobbuka med god samvittighet. Jeg tar all erfaring jeg har fått gjennom disse ukene og begynner å jobbe hos "Bäckerei Steimle" i morgen.
http://www.baeckerei-steimle.de (link til hjemmesiden)

Jeg var på besøk hos bedrifta på tirsdag fikk omvisning på bakeriet og fikk hilse på de ansatte. Jeg er avhengig av buss for å komme meg på jobb, så jeg har arbeidsdag fra seks til tolv. Egentlig starter de fire. Det er en familiebedrift så jeg fikk hilse på Mor, far og sønn. De fortalte meg at begge sønnene hadde blitt konditorer. Gleder meg masse til å starte, men gruer meg også. 

Dagen i går gikk til Ikea, der jeg kjøpte meg et duftlys, et håndkle og noen små esker for å få litt orden i kleskapet. Når jeg kom hjem laget jeg egne kjøttboller til middag. Dette er en ting jeg har hatt lyst til å prøve lenge, men som jeg aldri har fått gjort. Jeg kan si at det kommer jeg til å gjøre mer, for noe så enkelt og utrolig godt i tillegg. 
I dag her jeg hatt en litt lat morgen hvor jeg har forberedt meg litt til morgendagen. Jeg gikk meg en tur hvor jeg aldri har gått før. Jeg fant noen fine bygninger og en dam med ender. De koste seg i vannet på tross av all isen. Ender er noen fascinerende og spesielle skapninger. 




2 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen! Vil se bilder av kaker!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk :) jeg skal spørre om jeg får ta bilder :P

      Slett