lørdag 28. oktober 2017

Slutten på et fantastisk eventyr!

Sitter i skrivende stund i en veldig tom leilighet og tenker tilbake på et helt fantastisk år her i Tyskland. Bord, seng, stoler og servise er alt borte. Kun en madrass og noen pakkede esker står igjen på gulvet. Tusen takk til Susanne som kunne ta i mot alt. Det setter vi veldig stor pris på.

Det er dessverre slutt på dette interessante og herlige året i Tyskland. Jeg er så takknemlig til alle som har gjort dette året så bra for meg. Jeg føler jeg har fått en familie her nede og jeg kjenner det blir tungt å reise fra alt og alle her nede. Samtidig gleder jeg meg til å reise hjem til min egen familie og venner.
Siste arbeidsdag er på mandag før vi reiser tidlig tirsdag til Stuttgart. Der skal vi besøke Mercedes museet og tilbringe en natt. Turen bærer så videre til Hildesheim hvor vi skal sove en natt med AirBnB. Vi sover hos det samme paret som vi gjorde på tur nedover. Så er det en natt i Kiel før vi tar Colorline over til Oslo. Mye kjøring, men vi tar det med ro.

Forrige lørdag ble vi overrasket med tur til Europapark. Vi var der hele dagen og spiste buffet på et fire stjerners hotell på kvelden. Det var masse mat og alt smakte kjempe godt. Du kunne plukke hva du ville av grønnsaker og kjøtt/fisk, så ga du skålen til en mann som stekte alt sammen på en kjempestor stekepanne. Det var også varm roastbeef med hjemmelaget pesto, pølser og Spätzle for å nevne noe. Det var også masse desserter du kunne velg mellom. Cremé brulee, sjokolademousse, is og mye mer. Vi hadde en fantastisk dag med masse gode minner.

Tusen takk til "Steimle" som har hatt plass til oss her nede og har latt oss komme så inn i familien. Vi har fått være med på bursdag, julefeiring, nyttårsfeiring og til og med bryllup. Jeg har storkost meg med å få leke litt tysker. Jeg har også fått lov til å jobbe med verdens koseligste kollega og venninne Regina. Hun står på og jobber effektivt og ordentlig med alt hun får beskjed om. Hun er der for alle hele tiden og hun har vært den største grunnen til at jeg har lært så mye tysk her nede. Samtaler hver dag om alt og ingenting og ikke minst masse latterkrampe. Jeg lover å komme på besøk!

Nå har det blitt litt trist føler jeg. Må si at siste ukene har også vært helt fantastiske. Vi var blant annet med på "Viehabtrieb". De feirer dette når kuene kommer ned igjen fra beitet på fjellet. Da pynter de kuene og slipper de gjennom gatene med musikk, underholdning, marked og mat. Dette var en opplevelse å ta med seg videre. Vi har også vært på noen gåturer og besøkte "Slossbergturm" i Freiburg. Der fikk vi utkikk over hele byen. Vi gikk også opp til en mast i Oberried hvor vi fikk god utsikt over plassen vi har bodd dette året. Legger med noen bilder fra dette.

Når vi kommer tilbake til Norge har Bjørnar og jeg to uker fri før vi begynner på ny jobb. Vi har begge fått jobb på et bakeri som ligger i Treungen i Telemark.(https://www.facebook.com/Bakerietitreungen/) Det er et nyåpnet bakeri med spennende økologiske produkter. Nok en liten bygd vi kan bli glad i. Vi skal til og med få jobbe med en fra baker-landslaget som nylig vant gull i nordisk mesterskap i baking. Dette blir spennende!

Liebe Grüße Mette <3








1 kommentar:

  1. Ser ut som at dere har hatt det kjempe bra. Gøy og få oppleve mye annet en bare hva norge har og by på :) Ønsker deg lykke til videre :) Nyt de siste dagene i tyskland :)

    SvarSlett